MENU

Veelgestelde vragen

Hoe kom ik aan het coronatoegangsbewijs?

Via de CoronaCheck app kunt u het coronatoegangsbewijs aanmaken in de vorm van een QR-code. Deze QR-code toont u bij de ingang op uw telefoon of op papier.

Download eerst de CoronaCheck-app uit de App Store of de Play Store. Uw coronatoegangsbewijs kunt u in de app vervolgens op 3 manieren verkrijgen:

Door een vaccinatiebewijs: vanaf juli kunt u met CoronaCheck van uw vaccinatiebewijs een QR-code maken. Het gaat er hierbij om dat u volledig gevaccineerd bent. Log in met uw DigiD. Als u bij de vaccinatie toestemming hebt gegeven, worden uw vaccinatiegegevens automatisch opgehaald bij het RIVM, de GGD of het ziekenhuis. Als dit niet automatisch gaat, kunt u uw vaccinatiebewijs ook zelf toevoegen aan de app. Op de website www.coronacheck.nl leest u precies hoe dit gaat.

Door een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Via uw testlocatie ontvangt u een ophaalcode die u in de CoronaCheck-app of via www.coronacheck.nl omzet in een QR-code. Deze code scannen wij bij de ingang. Let op: u kunt uw afspraak voor een coronatest pas 2 weken voor de datum van het evenement inboeken. 

Door een herstelbewijs: heeft u corona gehad en kunt u dat aantonen met een positieve PCR-test? Dan kunt u een herstelbewijs uploaden in de CoronaCheck-app. Dat gebeurt automatisch als u met uw DigiD inlogt op de app. Dit werkt alleen als de positieve test tussen de 12 dagen en 180 dagen oud is.

Identiteitsbewijs
Breng ook een identiteitsbewijs mee. Onze suppoost kan bij de ingang de gegevens van uw legitimatiebewijs vergelijken met die in het coronatoegangsbewijs.

Heeft u geen smartphone?
Dan kunt u het coronabewijs ook uitprinten via de website CoronaCheck.nl

Mijn QR-code is gescand maar geeft een rood scherm

Dit kun je doen:

  1. Controleer of de tijd op je telefoon goed staat ingesteld. Zorg dat de datum en tijd op ‘automatisch instellen’ staan.
  2. Laat altijd een origineel bewijs zien. Een screenshot van een bewijs kan voor problemen zorgen.
  3. Sluit de CoronaCheck-app af. Start hem daarna opnieuw op en laat je QR-code
  4. nogmaals scannen.

Blijft het scherm rood?

Neem dan contact op met de helpdesk van CoronaCheck op het telefoonnummer: 0800-1421. Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20.

Er is altijd een groen scherm nodig voor toegang. Geen groen scherm? Dan kun je helaas niet naar binnen.

Waarom kiezen jullie voor het werken met het coronatoegangsbewijs?
Het gebruik van een coronatoegangsbewijs leidt regelmatig tot vragen en wekt bij sommigen ook weerstand op. Daarvoor hebben we alle begrip. Wij hebben er steeds voor gekozen de regels vanuit de RIVM te volgen en vanuit de gemeente verwacht men dat we de regels die voor de Horeca gelden volgen. In de afgelopen periode hebben we getracht de veiligheid van gasten en medewerkers zoveel mogelijk te borgen en toch voldoende ruimte en gastvrijheid te kunnen bieden aan onze gasten. Hoewel we de principiële bezwaren goed begrijpen vinden we de keuze voor het gebruik van het coronatoegangsbewijs de beste keuze voor ons als organisatie, voor onze gasten en onze medewerkers.
Het positieve nieuws is dat door het gebruik van het coronatoegangsbewijs we de 1,5 meter regel die sinds het begin van de corona pandemie heeft gegolden los mogen laten. Dit zien we als een grote stap, juist omdat werken in nabijheid vaak ook van groot belang is tijdens het werk dat er in het klooster gebeurt. 

Wanneer is er wat te doen?

Kalender wordt geladen...

Bekijk het volledige overzicht >

Volg ons op Twitter Twitter icon

Ontvang onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte en meld u aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden

Lees hier de Kloosterkrant

Het Klooster in beeld